4 fontos, kiszervezhető HR feladat, amit bízzon profi munkaerőkölcsönző cégre
A legtöbb cégnél a HR munkatársak nagyon szerteágazó feladatokat végeznek. Adódhat azonban olyan helyzet, hogy a sok feladat a munka minőségét veszélyezteti. Máskor egyszerűen egy független HR partner széleskörű piaci ismeretét, gyakorlatát érdemes kamatoztatni egy-egy cél érdekében. Egy jó HR partner számos fontos feladatban támogatni tudja a vállalat HR osztályát, sőt bizonyos feladatokat teljes egészében átvállal. A munkaerőkölcsönző cégek bevonásával a vállalatok hatékonyabban tudnak működni és a HR erőforrásaikat hatékonyabban hasznosítani.
Egy jól működő toborzási stratégia kialakítása, a meglévő munkaerő megtartása, a lojalitás növelése és a HR kihívások megfelelő kezelése mind nagyon fontos és kiemelt HR feladat. Azonban ezek mindegyike olyan feladat, ami kiszervezhető munkaerőkölcsönző cégre, HR szolgáltatóra. A munkaerőkölcsönző cég szakértői továbbá tanácsokat nyújthatnak a munkaerőpiaci trendekről, a jogszabályokról és a HR gyakorlatokról.
Toborzás, kiválasztás, onboarding
Sokszor a cég saját HR osztályának nincs kapacitása az új munkaerő keresésével foglalkozni. Vannak ráadásul olyan speciális helyzetek – pl külföldi munkaerő-kölcsönzés, vagy egyszerre nagyobb létszámú felvétel – amikor mindenképpen javasolt külső segítséget kérni. A munkaerőkölcsönző cég segíthet a megfelelő munkavállalók megtalálásában és kiválasztásában. Ez magában foglalja a hirdetések közzétételét, az előszűrést, az interjúkat és a jelöltek bemutatását, betanítását. A toborzás egy többlépcsős folyamat és részletes tervezést igényel. Nem elég azonosítani a pozíciót, fel kell kutatni a potenciális munkavállalókat, felkelteni az érdeklődésüket.
Egy HR szolgáltató a toborzás minden egyes lépésénél tudja támogatni az új munkavállalók megtalálásában a vállalatokat. Akár a toborzás teljes folyamatát végig kíséri, de arra is van lehetőség, hogy csak bizonyos fázisoknál veszi igénybe egy-egy munkáltató a HR szolgáltató munkáját. Az önéletrajzok szűrése és a kiválasztás a toborzásnak egy nagyon elhúzódó pontja is lehet, amit egy külső partner támogatása segíthet lerövidíteni. Ha ez nem lehetséges, akkor is maximálisan támogatni tudja a cég HR szakembereit, így ők tudnak az egyéb feladataikra koncentrálni az akár több hónapig elhúzódó kiválasztás alatt.
Munkaügyi adminisztráció, jogi változások követése
A HR szolgáltató, munkaerőkölcsönző cég a teljeskörű munkaügyi adminisztrációt átvállalja. Ide tartozik a munkaszerződések kezelése, a bérszámfejtés, az adatszolgáltatás, a levonások és befizetések, valamint minden, a munkaviszony lezárásával kapcsolatos teendő. Az összes HR-adminisztrációs feladat, például szabadságok kezelése, betegszabadságok nyilvántartása, munkaidő-nyilvántartás is kiszervezhető. A foglalkoztatási törvények betartása nem könnyű, hiszen a jogi környezet folyamatosan változik. A HR szolgáltatók munkájukból adódóan napi szinten követik a változásokat, így segítik a vállalatokat a törvények betartásában.
Munkavállalói elégedettség növelése, munkakörnyezet fejlesztése
Egy HR szolgáltató partner támogatni tudja a cég HR szakembereit és a vezetőséget abban, hogyan kommunikáljanak egy-egy adott szituációban az alkalmazottak. A nyílt, átlátható kommunikáció kulcsfontosságú. A munkavállalókkal rendszeresen beszélni kell a teljesítményükről, jutalmakról és motiválni kell őket. A teljesítményértékelési folyamatot is átadhatjuk egy külső szakértőnek. Ez segít objektív és hatékony értékeléseket készíteni. A HR partner segít olyan belső kommunikációs stratégiát kialakítani, mellyel kezelhetők a munkatársak közötti konfliktusok, a vállalati kultúra és filozófia pedig hatékonyan átadható a dolgozóknak. Egy profi HR partner emellett segít a képzések megszervezésében és a fejlesztésekben. Kiemelt előny, hogy mivel több céggel dolgozik együtt a jó gyakorlatokat és tapasztalatait tudja kamatoztatni a munkája során. A munkaerőkölcsönző cég továbbá folyamatosan figyel a kölcsönzött munkavállalók elégedettségére és segít a problémák megoldásában. Aktív szerepet vállal a munkaerő fejlesztésben tréningek és belső képzések szervezésével,teljesítményértékelési és motivációs rendszer kialakításával.
Emlpoyer branding feladatok
Egy sikeres munkáltatói márkaépítéshez a HR, a marketing és a kommunikációs területek együttműködése, valamint a felső vezetés stratégiai támogatása szükséges. Az adatalapú döntések, hálózatkutatás és versenytársak elemzése mind hozzájárulnak a hatékony stratégia kialakításához. Egy HR szolgáltató partnernek ezeken a területekre széles rálátása van. Fontos, hogy a munkáltatói márkaígéret hiteles legyen, és a vállalat valóságos teljesítményét tükrözze, ebben segíthet a HR partner. Támogatásával vonzó, megkülönböztető és hiteles munkáltatói márkát alakíthat ki a vállalat. Egy profi HR szolgáltató segít abban, hogy kiemelt tehetségeket vonzzunk a céghez, illetve hosszú távon megtartsuk őket, miközben a meglévő munkavállalók elkötelezettségét is növeljük. Az employer branding stratégia kidolgozása és megvalósítása bátran rábízható egy HR partnerre. Ebbe beletartozik a munkavállalói élmény javítása, a tartalommarketing, a munkáltatói márkaépítés a közösségi médiában és a hatékonyság mérés is.
Összességében az HR-feladatok kiszervezése lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy hatékonyan kezeljék az emberi erőforrásokkal kapcsolatos feladatokat, miközben a felső vezetés a stratégiai tervezésre összpontosíthat. Az HR-feladatok kiszervezésének további előnyei lehetnek a költségek csökkentése, a szakértői munka, skálázhatóság, az adminisztratív terhek csökkenése, a gyors reagálás és rugalmasság.
A HR-kiszervezés során a megbízható szolgáltató kiválasztása kulcsfontosságú! Amennyiben úgy érzi, munkája támogatásához szívesen igénybe venné HR szolgáltató segítségét, keressen minket elérhetőségeinken. Jobtain, a munkaerős megoldás!
Vegye fel velünk a kapcsolatot!
"*" a kötelező mezőket jelöli
Kategóriák
- Egyéb (75)
- Érdekességek (1)
- Hasznos információk (2)
- Partner (78)