Az SSC-k HR problémái és kihívásai

Az SSC a Shared Service Center angol kifejezés rövidítése. A multinacionális cégek bizonyos részlegeiket, folyamataikat egy országba központosítják és onnan zajlik a többi ország kiszolgálása is az adott területen. Leggyakrabban a HR, pénzügy, számvitel, marketing és IT területeket irányítják egy-egy országból a cégek. Magyarországon egyre bővül a SSC központok száma és már nem csak Budapesten, hanem a nagyobb vidéki városokban, Székesfehérváron, Debrecenben, Szegeden is. A rohamos bővülésnek köszönhetően ez az iparág is egyre gyakrabban küzd kihívásokkal a HR területén.

Egy HR szolgáltató minden területen támogatja a cégek HR részlegeit az SSC-ben is
Egy HR szolgáltató minden területen támogatja a cégek HR részlegeit az SSC-ben is

A megfelelő munkaerő megtalálása igazi kihívás

Az SSC szektor folyamatos bővülésével egyre nagyobb kihívást jelent a HR szakemberek számára a megfelelő munkaerő megtalálása. A szakmai ismeretek közül az egyik legalapvetőbb a magas szintű nyelvtudás. A munkavégzés nyelve sok esetben az angol, így valódi, élő angol nyelvtudás szükséges szóban és írásban is. Emellett a német, olasz, spanyol és orosz nyelv is keresett egyes munkakörökben.

A kiválasztási folyamat az SSC-ben rendkívüli körültekintést igényel a HR-esektől
A kiválasztási folyamat az SSC-ben rendkívüli körültekintést igényel a HR-esektől

A HR szakértők egyetértenek abban, hogy a SSC-k világában a munkavállalókkal szemben támasztott elvárások közül, a szakmai ismeretek az alkalmasságnak csak egy kis részletét jelentik. Az egyéb képességeknek, készségeknek az SSC területén rendkívül fontos szerep jut.

A szolgáltató szektorok dinamikus világához az a munkavállaló passzol, aki képes jól kezelni a változásokat, kiváló alkalmazkodóképességgel rendelkezik. A hatékony problémakezelés, a pozitív hozzáállás, a minőségi munkavégzés szintén elengedhetetlen.

Az SSC szektor egy másik érdekessége, hogy nem feltétlenül igényel releváns, azonos munkakörben, iparágban szerzett tapasztalatot a munkavállalóktól. A magasabb beosztású pozíciók esetében is a releváns szakmai kompetenciák, készségek megléte a fő szempont, amit más munkakörben is kamatoztathatott már a leendő munkatárs, de akár egy pályakezdő is alkalmas lehet a pozíció betöltésére.

A HR-esekre kiemelt felelősség hárul az SSC területén

A bemutatott képességek, készségek és a magas szintű nyelvtudás tehát alapkövetelmény. A HR szakembereknek ezért a kiválasztási folyamat során különösen nagy a felelősségük. Az SSC pozíciókhoz szükséges „soft skillek” megléte ugyanis elengedhetetlen a sikeres munkavégzéshez, előmenetelhez. Így a HR-eseknek az interjúztatás és a megfelelő munkatársak megtalálása még nagyobb és összetettebb feladat lehet, mint egyéb területeken.

Szintén kihívás, hogy sok esetben tömegesen van szükség új munkavállalókra egy-egy céghez, csoportos bővítés esetén, ezért a HR munkatársak sokszor még inkább nehezebben tudják koordinálni, irányítani a feladatokat, mert egyébként is leterheltek az egyéb feladataikkal. Jellemző, hogy külföldi munkavállalókat is foglalkoztat a cég: például egy Magyarországon élő cseh anyanyelvű munkatárs dolgozik a cég budapesti központjában és kezeli a csehországi folyamatokat.

A magas szintű élő nyelvtudás írásban és szóban elengedhetetlen
A magas szintű élő nyelvtudás írásban és szóban elengedhetetlen

Egy jó HR partner az SSC szektor toborzási és kiválasztási folyamataiban profi támogatást nyújt a cégeknek. Hogy miért érdemes bevonni egy HR szolgáltatót a toborzási folyamatba, az ebből a cikkből kiderül.

A HR szolgáltató nem csak a toborzásban, a megtartásban és leépítésben is partner

A SSC szektor egy másik sajátossága, hogy sokszor nem csak tömeges felvétel, hanem csoportos elbocsátás is érinti a cégeket. Erre általában egy hirtelen jött költségmegtakarító intézkedés sarkallja a céget, és sokszor viszonylag rövid idő áll rendelkezésre közölni a munkavállalókkal, hogy maradnak vagy sajnos elküldi őket a vállalat.

Ebben a helyzetben egy jó HR szolgáltató szintén nagyon sok terhet levehet a munkáltató válláról. A SSC területén a munkavállalók ösztönzése sok esetben kulcskérdés. A terület sajátossága, hogy gyakoriak a változó kihívások, krízishelyzetek azonnali megoldására van szükség, sokszor vezetnek be új rendszereket, amelyeket rövid időn belül meg kell megtanulni használni. Ez történhet jutalmakkal, bónuszokkal, plusz szabadnapokkal. A megfelelő HR partner ezek kidolgozásában is segít, és hosszútávon tudja támogatni a cégek HR osztályait az SSC szektor munkaerőt érintő kihívásaiban!

Ha szeretne többet megtudni arról, hogy a Jobtain szolgáltatásai miként segíthetik az Ön vállalatát, vegye fel velünk a kapcsolatot és tervezzük meg együtt a cégéhez legjobban illeszkedő HR megoldást!

VEGYE FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT!

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Kategóriák

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Hidden
YYYY dot MM dot DD
Kérjük, nyilatkozzon:*

Hova küldhetjük az e-könyvet?

"*" a kötelező mezőket jelöli

Hidden
YYYY dot MM dot DD
Kérjük, nyilatkozzon:*