Az SSC-k HR problémái és kihívásai
Az SSC a Shared Service Center angol kifejezés rövidítése. A multinacionális cégek bizonyos részlegeiket, folyamataikat egy országba központosítják és onnan zajlik a többi ország kiszolgálása is az adott területen. Leggyakrabban a HR, pénzügy, számvitel, marketing és IT területeket irányítják egy-egy országból a cégek. Magyarországon egyre bővül a SSC központok száma és már nem csak Budapesten, hanem a nagyobb vidéki városokban, Székesfehérváron, Debrecenben, Szegeden is. A rohamos bővülésnek köszönhetően ez az iparág is egyre gyakrabban küzd kihívásokkal a HR területén.

A megfelelő munkaerő megtalálása igazi kihívás
Az SSC szektor folyamatos bővülésével egyre nagyobb kihívást jelent a HR szakemberek számára a megfelelő munkaerő megtalálása. A szakmai ismeretek közül az egyik legalapvetőbb a magas szintű nyelvtudás. A munkavégzés nyelve sok esetben az angol, így valódi, élő angol nyelvtudás szükséges szóban és írásban is. Emellett a német, olasz, spanyol és orosz nyelv is keresett egyes munkakörökben.

A HR szakértők egyetértenek abban, hogy a SSC-k világában a munkavállalókkal szemben támasztott elvárások közül, a szakmai ismeretek az alkalmasságnak csak egy kis részletét jelentik. Az egyéb képességeknek, készségeknek az SSC területén rendkívül fontos szerep jut.
A szolgáltató szektorok dinamikus világához az a munkavállaló passzol, aki képes jól kezelni a változásokat, kiváló alkalmazkodóképességgel rendelkezik. A hatékony problémakezelés, a pozitív hozzáállás, a minőségi munkavégzés szintén elengedhetetlen.
Az SSC szektor egy másik érdekessége, hogy nem feltétlenül igényel releváns, azonos munkakörben, iparágban szerzett tapasztalatot a munkavállalóktól. A magasabb beosztású pozíciók esetében is a releváns szakmai kompetenciák, készségek megléte a fő szempont, amit más munkakörben is kamatoztathatott már a leendő munkatárs, de akár egy pályakezdő is alkalmas lehet a pozíció betöltésére.
A HR-esekre kiemelt felelősség hárul az SSC területén
A bemutatott képességek, készségek és a magas szintű nyelvtudás tehát alapkövetelmény. A HR szakembereknek ezért a kiválasztási folyamat során különösen nagy a felelősségük. Az SSC pozíciókhoz szükséges „soft skillek” megléte ugyanis elengedhetetlen a sikeres munkavégzéshez, előmenetelhez. Így a HR-eseknek az interjúztatás és a megfelelő munkatársak megtalálása még nagyobb és összetettebb feladat lehet, mint egyéb területeken.
Szintén kihívás, hogy sok esetben tömegesen van szükség új munkavállalókra egy-egy céghez, csoportos bővítés esetén, ezért a HR munkatársak sokszor még inkább nehezebben tudják koordinálni, irányítani a feladatokat, mert egyébként is leterheltek az egyéb feladataikkal. Jellemző, hogy külföldi munkavállalókat is foglalkoztat a cég: például egy Magyarországon élő cseh anyanyelvű munkatárs dolgozik a cég budapesti központjában és kezeli a csehországi folyamatokat.

Egy jó HR partner az SSC szektor toborzási és kiválasztási folyamataiban profi támogatást nyújt a cégeknek. Hogy miért érdemes bevonni egy HR szolgáltatót a toborzási folyamatba, az ebből a cikkből kiderül.
A HR szolgáltató nem csak a toborzásban, a megtartásban és leépítésben is partner
A SSC szektor egy másik sajátossága, hogy sokszor nem csak tömeges felvétel, hanem csoportos elbocsátás is érinti a cégeket. Erre általában egy hirtelen jött költségmegtakarító intézkedés sarkallja a céget, és sokszor viszonylag rövid idő áll rendelkezésre közölni a munkavállalókkal, hogy maradnak vagy sajnos elküldi őket a vállalat.
Ebben a helyzetben egy jó HR szolgáltató szintén nagyon sok terhet levehet a munkáltató válláról. A SSC területén a munkavállalók ösztönzése sok esetben kulcskérdés. A terület sajátossága, hogy gyakoriak a változó kihívások, krízishelyzetek azonnali megoldására van szükség, sokszor vezetnek be új rendszereket, amelyeket rövid időn belül meg kell megtanulni használni. Ez történhet jutalmakkal, bónuszokkal, plusz szabadnapokkal. A megfelelő HR partner ezek kidolgozásában is segít, és hosszútávon tudja támogatni a cégek HR osztályait az SSC szektor munkaerőt érintő kihívásaiban!
Ha szeretne többet megtudni arról, hogy a Jobtain szolgáltatásai miként segíthetik az Ön vállalatát, vegye fel velünk a kapcsolatot és tervezzük meg együtt a cégéhez legjobban illeszkedő HR megoldást!
VEGYE FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT!
Vegye fel velünk a kapcsolatot!
"*" a kötelező mezőket jelöli
Kategóriák
- Egyéb (37)
- Érdekességek (1)
- Hasznos információk (2)